csütörtök, február 29

Study tour a palotában

Szakmai szereplők – vendégségben

A szakmai kapcsolatok kiépítése, erősítése és a vendéglétszám növelése céljából 2024. februárjában study tour-okat szerveztünk. Meghívtuk a környező települések és megyék utazási irodáinak, Tourinform irodáinak a képviselőit, guest relation managereket, szállodai recepciósokat, valamint a közeli magánszálláshelyek üzemeltetőit, hogy bemutassuk számukra kínálatunk széles palettáját.

A program a Mennyei ügyek megtekintésével kezdődött. A tárlatvezetés alkalmával lehetőségünk volt a különböző szempontokra felhívni a figyelmet: hogyan tudunk alkalmazkodni nagy létszámú csoportokhoz (pl. buszos kirándulások szervezése esetében), mit tudunk ajánlani pl. külföldi szállóvendégeknek, kisgyermekes családoknak…

A helyszínbejárást követően a Palota Kávézóban vendégeltük meg a regisztrált idegenforgalmi szakembereket, és a kötetlen beszélgetés közben alkalmunk nyílt arra is, hogy meséljünk rendezvényeinkről, pl. a látványos architekturális vetítésről, gasztronómiai és gyermekprogramjainkról, különleges szempontú tárlatvezetésekről, ünnepi ajánlatokról. A vendégek számára összeállított ajándékcsomagokban rejlő bemutatkozó kiadványainkon túl nagy hasznát fogják venni a szállóvendégek informálásához flyereinknek, szórólapjainknak.

A palotában tett látogatást követően borkóstolóra kísértük őket az épületünkben működő Palota Pincébe, ahol együttműködő partnerünk, Egly Márk borász látta vendégül a study tour résztvevőit. Itt szintén nagyon jó benyomásokat szereztek a látnivalóinkról, a Püspöki Palota Látogatóközpontban elérhető szolgáltatásokról.

Külön programmal és másik időpontban vártuk az oktatási-nevelési intézmények képviselőit, intézményvezetőket, pedagógusokat. Háromszáz címre küldtünk meghívót egy kb. 90 km-es körben, hiszen osztálykirándulások lehetséges célpontjaként is teljes joggal jöhet szóba Sümeg, azon belül a Püspöki Palotában szerezhető élmények. Akik elfogadták a meghívásunkat, 12 különböző helyről érkeztek, köztük óvodákból, általános és középiskolákból, művészeti, fejlesztő vagy gyógypedagógiai intézményekből. Pedagógus vendégeink számára a kiállítás bemutatásakor külön kitértünk az iskolai osztályok ill. gyermekcsoportoknak, akár táborozóknak felajánlható lehetőségekről, játékos, kézműves és múzeumpedagógiai programjainkról. Sőt, a Palota Kávézóban megszervezett agapét követően a múzeumpedagógia termünkben bemutató foglalkozás keretében bele is kóstolhattak a különböző korcsoportok számára összeállított, „játszva tanító” élménykínálatunkba.

Természetesen pedagógus vendégeinknek is kedveskedtünk kiadványainkat rejtő ajándékcsomagokkal, lehetőséget teremtve ezáltal, hogy pedagógus kollégáik, tanítványaik számára is megmutathassák Látogatóközpontunk kínálatát, kedvet hozva ezáltal a személyes látogatáshoz.

A study tour-ok résztvevői számára igyekeztünk egy mindenre kiterjedő, átlátható képet mutatni az itt szerezhető élményekről, az itt eltölthető idő minden szempontból történő megtervezéséhez. Ajánlottuk kombinált belépőjegy és városkártya kedvezményeinket, a környékbeli vendéglátó szolgáltatókat, a többnapos osztálykirándulások szervezéséhez alkalmas szálláshelyeket, sőt, még az egyéb lehetőségeket is, pl. a palotát mint esküvőhelyszínt, vagy esetleg konferenciák, sajtótájékoztatók, képzések számára bérbe vehető helyiségeinket.

Az eddigi visszajelzések alapján elmondhatjuk, hogy igazán jó benyomást tettünk, sőt, lenyűgöztük vendégeinket a pazar helyszínekkel és magas színvonalú ajánlatokkal. Igazság szerint még meg is voltak lepve, nem gondolták, hogy ennyire… Ugyanezt tapasztaltuk már korábban is: aki belép a kapun, és körülnéz nálunk, az egészen biztosan elégedetten és feltöltődve távozik, viszont az utazási döntés meghozatalához még nem találtuk meg a megfelelő hívószavakat, még mindig nem eléggé köztudott, hogy a sümegi Püspöki Palota Látogatóközpont egy felejthetetlen élményeket kínáló kiállítóhely, kávézó, rendezvény- és élményközpont.